Ακολουθούν ορισμένες πρακτικές συστάσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς :
·
Αναπτύξτε μια
θετική διαπροσωπική σχέση με το παιδί σας. Οι ευχάριστες σχέσεις προκύπτουν από
τις αμοιβαία ενισχυόμενες αλληλεπιδράσεις. Αφιερώστε ποιοτικό χρόνο στο παιδί
σας (συζήτηση, βόλτα, παιχνίδι κτλ)
·
Να είστε σαφείς
στην επικοινωνία μαζί του. Να λέτε ξεκάθαρα αυτό που σκέφτεστε και ζητάτε από
εκείνο. Οι κανόνες του σπιτιού θα πρέπει να είναι σαφείς και δίκαιοι. Ο
καθορισμός των κανόνων προκύπτει καλύτερα μέσα από συζήτηση με το παιδί ώστε
και το ίδιο να καταλάβει τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν οι κανόνες.
·
Προσπαθήστε να
είστε συνεπείς στις απαιτήσεις σας και να έχετε τις ίδιες προσδοκίες από
εκείνο. Το παιδί πρέπει να γνωρίζει με ακρίβεια ποιες είναι οι επιθυμητές και
ποιες οι ανεπιθύμητες συμπεριφορές και ποιες οι συνέπειες που επισύρει καθεμιά
από αυτές.
·
Προσπαθήστε να
είστε σταθεροί στη συμπεριφορά σας απέναντί του. Να χειρίζεστε πάντα με τον
ίδιο τρόπο τις αντιδράσεις του παιδιού. Προσπαθήστε να ακολουθείτε μια κοινή
γραμμή ως γονείς.
·
Ενισχύετε συχνά το
παιδί. Τονίστε του τα θετικά, τα «δυνατά» του σημεία. Επιβραβεύστε τις
προσπάθειες του.
·
Αναθέστε του
δραστηριότητες ανάλογες με τις δυνατότητές του και δώστε σαφείς οδηγίες.
Επικεντρωθείτε σε αυτά που θέλετε να κάνει το παιδί και όχι σε αυτά που δε
θέλετε να κάνει.
Πηγή: Καραδήμας Ε. (2001). Τεχνικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ στα πλαίσια της προσχολικής και σχολικής αγωγής. Στο Ε. Κάκουρος (επιμ) Το υπερκινητικό παιδί. Οι δυσκολίες του στη μάθηση και στη συμπεριφορά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου